Thursday 24 April 2014

Alhamdulillah. It's a relief!

Bismillahirrohmanirrohim

Aku masih ingat pesanan seorang sahabat kepada aku pada sembilan tahun yang lalu.

Sahabat: Odah, aku pun banyak masalah, tapi aku selalu cerita dengan encik d je.

Odah: Encik d. Kau tak penah cerita pun dekat aku pasal dia.

Sahabat: Astaghfirullah. Encik d tu Encik diari la. Kau ni buruk sangka pulak dengan aku. hehehe. Aku bukan apa odah, aku lagi percaya dekat encik diari tu daripada manusia. Sebab encik diari takleh citer kat orang lain. So citer aku hanya tersimpan disitu.

Before that, aku datang jumpa sahabat ni untuk berkongsi masalah aku kat dia. And then bila dia cakap camni, ok baru aku realize that aku dah susahkan dia sebab aku tak pernah tahu masalah dia. Ye la aku ingat aku sorang je ada masalah besar. hehehe.

At some point, aku agree dengan dia tapi as a human, we still need friends. Maybe bukan untuk buka aib tapi kita perlu seseorang untuk share our problems. To tell them that we are in suffer. Cehhh takdelah suffer sangat kot tapi when we have someone to share with, we got relief. And this is what i feel right now.

Air mata sempat mengalir setitik dua saja. Aku ingat aku kuat untuk tahan but not with them. Teman-teman yang aku kongsi cerita ni dah la aku tak rapat, and we met once a week only. But then, I can feel the bond. Ikatan seorang teman yang tulus dan ikhlas. Mereka adalah kawan 'CINTA HATI' KU.


And sahabat aku yang diatas merupakan kawan sekolah aku masa form 5.

Ya Allah, terima kasih kerna meminjamkanku teman-teman yang dapat mengingatkanku kepada-MU.

Ayat ini merupakan status facebook sahabatku. Dah lama aku nak cari ayat nih.


Surah asy-Syarh ayat 5&6 : Maka sesungguhnya bersama kesulitan itu ada kemudahan.

Keep the positive thinking with your soul, so u may become one in shaa Allah


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...