Saturday 19 July 2014

Stghessss

Assalamualaikum....

(Sila jawab ye salam kita*penat taw taip*). Sebenarnya dah lama kita berhasrat nak update blog nih, tapi kemalasan sering melanda diri ini. Ececech saja bagi alasan je tu. Since kita da grad june lepas, kita stress la sebab tak dapat kije lagi. Acaner kita nak survive? Acaner kita nak bayar ptptn balik? Acaner kita nak bagi duit kat family?

Arghh siyes stghesss taw. Kawan-kawan pun da pesan cari kije awal2. Tapi kita konon-konon nak fokus kat exam je dulu. But now, nyesal tak sudah mak jemah. Kita kalo boleh nak kije dalam kita nyer relevant field of work. Tapi cam susah je. rezeki masing-masing kan. Maybe kita kena work harder lagi kot. Ada few friends kita dulu siap terjah to company and drop by their resume. That was such a pretty action. Kita tak terfikir nak wat cenggitu.

Skang bulan ramadhan, maybe kita should focus on ibadah first. Maybe Allah bagi kita kesempatan untuk beramal ibadah dulu, then baru hunting for a job. Tiap sesuatu yang berlaku kan atas aturan Allah. So right now, kita kena always buat ibadah. Takleh leka-leka dengan pesbuk, instagram,youtube agy da.

Hope my journey on job hunting will be ease by HIM. Ameen.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...