Wednesday 6 August 2014

SAKA KETURUNAN #PART 1

Assalamualaikum

Aku actualy takde la caya sangat kalau family aku ni ada terikat dengan saka. But one thing, aku sendiri pernah alami benda mistik ni sendiri. Fine, its up to ur perspective either u want believe it or not. Kalau aku paksa pun bukan kau nak percayakan unless kau rasa sendiri.

Aku kena masa lower form. If Im not mistaken, form 1 or 2 kot. Badan aku jadi gatal-gatal teruk. Yang weirdos tu, gatal-gatal aku ni hanya menjadi right after maghrib. Senang kata bila azan maghrib berkumandang je, badan aku dah start naik gatal-gatal. Time ni aku kat hostel Tun Perak Muar. Parents aku lak kat Gombak, opkos la sebab uma aku pon kat Gombak. Aku je gatal study jauh2. Sakit aku ni mula terjadi lepas embah (panggilan nenek bagi orang jawa) aku bagi kain batik. Kain batik tu asalnya ada orang bagi kat embah aku. So disebabkan kain batik tu sempit dan saiz untuk anak dara, embah pon bagi la kat cucu dara dia ni. Semenjak aku guna kain batik tu baru aku dapat sakit mistik ni.

Masa mula gatal-gatal, aku ingatkan aku alergik peluh atau makanan je. Tapi, bila consult dengan doc, he gave me calamine lotion je pon. Bila aku guna calamine lotion ni, aku tak rasa pape. Gatal-gatal aku tak sembuh sikit pon. So aku citer kat parents and masa ni la baru aku taw yg gatal-gatal ni berpunca dari kain batik tu. Sebab ayah aku ada jumpa ustaz and ustaz tu trace la kengkononnya. Actually, embah aku pon ada kena sakit mistik gak tapi cara lain. Yang kena tempiasnya aku la sebab aku yang dapat kain batik tu. Kengkononnya lagi, orang yang nak kenakan embah aku tu hantar 'barang' dia thru kain batik. Hambikkk kau odah!!! Tak memasal aku yang kena.

Macam-macam sweet memory masa aku kena sakit mistik ni. Warden aku memang concern giler and siap kasi aku pelepasan untuk stay dalam dorm and takyah g prep (maksudnya study la oiii). So, aku pon amik la kesempatan ajak dua orang besfren aku stay dalam dorm. Walaupun sakit cenggitu, tapi sangat heaven hokayyy kalau dapat skip prep.

Ok ni citer masa nak berubat pulak. Aku pon tak ingat camne aku boleh baik dari gatal-gatal tu. Tapi, yang g berubat hanya embah aku je la. Sebab 'orang' tu sakit hati dengan embah aku, bukan aku. So bila embah dah berubat, aku pon jadi okay. Dah stop gatal-gatal. Pasal kain batik tu pulak, memula aku takut nak guna tapi lama-lama aku guna jer. Sebab kain batik anak dara kot, selesa untuk aku. Kain batik mistik kini dah jadi tabir almari aku jer.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...