Wednesday 6 August 2014

SAKA KETURUNAN #PART 2

Assalamualaikum

Sebenarnya bukanlah family aku ni ada saka, tapi we olsss slalu face this shit. Either family aku y7ang taksub atau memang benda tu ada dengan kitorang. Before this (story part 1), aku citer what happened to me few years ago. Now, umo aku dah 24 tahun but benda tu jadi balik. Benda tu benda apa? Ala yang sakit gatal-gatal kat badan. Gatal-gatal nih memula akan naik bengkak kat anggota badan kau dulu, pastu kau rasa gatal sangat sampai kau rasa nak rendam satu badan dalam air panas yang tengah mendididh atas dapur.

Yang sakit skang ni memula jadi masa aku solat terawih kat surau uma aku. At first, aku ingat aku alergik karpet kot. Bila rakaat ke 4 solat terawih je, aku dah start menggelupur gatal. Tapi aku tahan sampai witir. Nasib baik surau aku buat 8 rakaat + 3 witir. Kalau buat 20 rakaat, mungkin aku dah chow awal2 sebab frankly speaking, memang sangat2 gatal. Aku rasa nak je jerit kat imam tolong baca cepat sikit boleh. 

Bila abis je salam solat witir, aku dengan pantas lipat telekung dan chow balik. Dah sampai uma, cam beruk je tergaru-garu. Benda ni continously happen sampai after raya. And skang jadik tak menentu. Kadang pagi subuh, kadang tengahari, kadang malam. Kadang bila berpeluh je mula rasa tak selesa. Aku tak tahu la aku ni alergik  makanan atau habuk. Tapi aku takde resdung. So most probably memang aku rasa food  is the reason. 

Then, aku sibuk ngadu ngan mak aku. Tak sangka actually mak aku pon penah kena gatal-gatal cenggini masa muda dulu. Aku tanya apa penawarnya. Mak aku suh aku pantang makan. Maksudnya aku takleh makan daging la pasni. Tetiba mak aku masuk cerita pasal keturunan dulu-dulu. Aku malas nak pusing kepala ambik taw. Last2 mak aku cakap, "satu hari nanti kamu mesti akan selidik sape keturunan kamu dan kenapa kamu kena berpantang makan".Whoaa seriusly aku dah cuak. Aku harap family aku ni just normal dan bukan keturunan peliks-peliks.

Tapi aku percaya, semua berlaku ni adalah ujian Allah buat aku. Banyak sangat dosa yang aku  buat. So, Allah balas 'tunai' kat dunia lagi. Aku harap aku sempat bertaubat sebelum nyawa aku ditarik oleh-Nya.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...